January 26, 2012


Aceasta reteta imi aduce aminte de bunica si de vacantele petrecute la tara unde in fiecare duminica bunica ne pregatea cornulete sau gogosi. Din pacate, nu stiu reteta de la ea, dar am gasit-o pe un blog foarte fain. Recunosc ca am cautat o reteta sa imi satisfaca papilele gustative si vizuale; unele aveau cam putine ingrediente sa risc, altele pareau un pic ciudatele, sau nu aveau poze atractive. Pana am dat de o reteta foarte buna, sunt foarte incantata de cum mi-au iesit. Le-as fi facut mai mici dar chiar nu aveam chef;)) puneti ce gem va place, eu am folosit de visine preferatul meu, de gutui home made de mama ambele si unul de zmeura cumparat. Atat timp cat gemul este scurs bine dinainte, folositi ce doriti. Eu nu am avut timp de asta si mi s-a scurs in tava. Dar nu-i bai, sunt absolut delicioase!

Ingrediente:
125g untura de porc
4 galbenusuri
100ml smantana
1 praf de sare
O lingura esenta de vanilie
270g faina
Gem de care preferati
Zahar pudra vanilat

Mod de pregatire:
Dati la mixer untura rece, galbenusurile, sarea si esenta de vanilie. Cand acestea s-au omogenizat complet, adaugati smantana si mai mixati 2-3 minute. Adaugati cateva linguri de faina si mixati la putere mica, apoi se adauga treptat toata faina si se mixeaza rapid. Se framanta rapid fara sa se insiste prea mult, altfel cornuletele nu mai ies asa fragede. Se pune faina cat cuprinde, in plus sau in minus fata de cantitatea propusa, cat sa se desprinda coca de pe maini.
Puneti aluatul intr-o folie de plastic si dati la frigider pentru o ora.
Incingeti cuptorul la 190 grade. Intindeti aluatul in mai multe parti mici. Presarati faina pe planseta de lucru, apoi rulati cu sucitorul cate o bucata din aluat, pana devine rotund, apoi taiati in 8 parti egale. O metoda foarte eficienta gasiti aici.
Puneti gem pe fiecare triunghi, nu foarte mult pentru ca se va scurge in tava. Rulati bine,  dati forma de cornulet, lipiti bine sa nu se desfaca in tava.
Puneti in tava tapetata cu hartie de copt, cu spatiu intre ele pentru ca vor mai creste, lasati 10-15 minute in functie de cuptor si marime. Eu le-am facut un pic mai mari, ideea este sa le scoateti cand sunt aurii.
Lasati 2 minute in tava sa se raceasca putin, apoi cat sunt fierbinti dati prin zahar pudra in abundenta, lasati sa se raceasca apoi serviti. Le puteti pastra intr-un recipient inchis.




2 comentarii: