January 7, 2013


In mijlocul unei ierni lungi, am hotarat sa iau o pauza de la viata dura cu toate carnurile, sosurile si condimentele ei. Pentru cel putin 7 zile in ritm alert, urmand sa vad in ce directie o iau (vegetarian/pork free/alte combinatii). Am cautat pe internet planuri de detoxifiere pe cale naturala, majoritatea erau drastice iar eu trebuie sa va marturisesc ca nu vreau sa pierd nici-un kilogram pretios. Asadar, am ales o "dieta" mai usoara, pentru cei mai sensibili dintre noi:) Evident ca voi elimina toxine (fingers crossed) dar voi face in asa fel incat sa mananc cel putin 2000 de calorii pe zi (oare morcovii sunt suficienti?), pentru a nu pierde mai mult de 1-2 kg.
 Daca vreti sa urmati acest plan, il puteti modifica in functie de cate kg vreti sa dati jos, dar tin sa va subliniez ca aceasta "reteta"  nu are in principal rolul de slabit (desi asta sigur se va intampla), ci de a va curata corpul.

In general, planul include:

  • fructe proaspete sau congelate (mere, pere, banane, fructe de padure, mango, ananas, portocale, etc.)
  • suc de fructe facut in casa sau cumparat (cu grija sa fie neindulcit si nu din concentratii)
  • legume proaspete sau congelate (morcovi, ceapa, pastarnac, varza, ardei, ciuperci, salata, rosii, ceapa verde, conopida, etc.)
  • fasole si linte
  • tofu
  • ovaz
  • cartofi
  • orez brun si taitei de orez
  • peste proaspat sau din conserva (in suc propriu)
  • nuci si seminte nesarate
  • iaurt natural
  • ulei de masline si otet balsamic
  • usturoi, ghimbir, piper
  • miere
  • 2 litri de apa pe zi
  • ceaiuri naturale
Interzis!
  1. Orice tip de carne
  2. Lapte, branza, oua, smantana
  3. Unt si margarina
  4. Orice aliment care contine grau 
  5. Chipsuri 
  6. Ciocolata, dulceata, dulciuri in general
  7. Alcool, cafea
  8. Sosuri, muraturi, maioneza
  9. Sare
  10. Sucuri acidulate
Acum ca am lamurit lucrurile, voi documenta saptamana aceasta cam ce voi pregati pentru a ma incadra in regulile de mai sus. Voi combina planul acesta cu sala si dormit la o ora rezonabila. Sa speram ca va da rezultate!

Ziua 1
           - O banana, nuci
Snack - Suc de fructe, struguri, seminte si nuci
Cina - Salata verde cu rosii, castraveti, ardei, ceapa verde, ridichi, dreasa cu otet balsamic si ulei de masline
*
Am inceput ziua in forta, dar dupa sala am inceput sa tremur de foame. S-a vazut ca nu am mai fost de cateva saptamani si ca mi-am schimbat dieta. Am dres-o cu pranzul care a fost mai mult decat copios si delicios, dovada ca se poate si fara carbohidrati. Cu toate astea, salata de seara fara paine ma trimite mai repede la culcare. Nu am putut sa rezist si am pus putina sare in mancare, altfel cred ca m-as fi oprit inainte de a incepe. Nu pot sa spun ca ma simt intr-un fel anume, poate mai usoara. Sa speram ca maine voi fi mai puternica:) am in minte ceva combinatii, sper sa va placa;)

Ziua 2
Mic dejun - Doua pahare de fresh (2 mere, o portocala, 2 kiwi, un mango)
Snack - Seminte, nuci si struguri
Pranz - Salata de somon afumat cu spanac, ciuperci si cartof copt
Snack - Supa de legume
           - Nuci, seminte
Cina - Creveti si ton cu legume si taitei de orez
Snack - Fresh din 2 mere, o banana, un sfert ananas si o mana de afine
*
Ziua aceasta m-am simtit mai bine psihic cel putin, daca fizic tanjeam dupa paine. Desi nici inainte nu mancam paine decat dimineata, dar se pare ca abia cand nu mai ai, vrei. Ma simt din ce in ce mai bine, sunt pe drumul ce bun:)

Ziua 3
Mic dejun - Iaurt cu miere, afine si ovaz
Snack - Struguri si seminte
Pranz - Guacamole cu creveti si cruditati
Snack - Fresh din 2 mere, zmeura, mure, o banana si 2 kiwi
           - Supa de legume
Cina - Salata calda de linte (in curand reteta)

Ziua 4
Mic dejun - Salata de fructe cu miere
Snack - Nuci si migdale
Pranz - Cod la cuptor cu rosii cherry si cartofi in sos de capere 
Cina - Salata calda de cartofi cu spanac  (eliminati sunca si branza din reteta)

Ziua 5
Mic dejun - Muesli cu iaurt
Snack - fructe proaspete
Pranz - Supa crema de ciuperci cu nuci (fara smantana)
Snack - Fresh fructe si seminte
Cina - Risotto verdure (fara parmezan)

Ziua 6
Mic dejun - Salata de fructe
Pranz - Ciuperci sote cu fasole verde si spanac  si somon la grill
Snack - Supa de legume
Cina - Salata poenita cu ciuperci (fara carne si smantana)

Ziua 7
Mic dejun - Guacamole cu cruditati
Pranz - Peste la cuptor cu rosii si vin rosu si orez cu menta
Cina - Salata de somon (fara smantana si crutoane)

*****
Cu un inceput timid, obstacole, tentatii, foamete si altele ca acestea, am ajuns la finalul dietei. Ma simt extraordinar, am slabit ceva, desi nu intentionam asta dar era de asteptat. Va incurajez pe toti sa incercati, macar odata pe an, cu combinatii proprii, sau ajutati de ideile mele, ideile altora (e la moda detoxifierea, deci internetul, revistele si cartile pline de retete potrivite). Voi incerca pe cat posibil, sa pastrez aceasta dieta, cel putin o masa sanatoasa pe zi, pana voi ajunge la un stil de viata sanatos:)




12 comentarii:

  1. Buna, citeste mai multe daca doresti, ce scrie dr. Laslau Andrei.

    Ai voie:

    Lapte, branza , oua smantana, untul si mai ales bio, sunt ff sanatoase, sunt grasimi saturate.

    Paine din faina integrala e foarte buna.
    Spanac, fasole verde, salata verde, sunt ff bune si sanatoasse.

    Si mai ales somon afumat!


    Interzis: suc de fructe( ramane doar fructoza), deci mananca fructe
    - fara tofu, e preparat plin de E-uri
    - orezul ingrasa
    - fara fructe ff dulci, gen banana
    - si fara cartofi, ingrasa cel mai mult.

    Scz, am scris de pe anonim, nu am cont pe nici una din optiuni.

    Mira

    ReplyDelete
  2. Multumesc mult pentru comment, eu vreau sa urmez o dieta nu de slabit ci de detoxifiere cu legume, fructe si peste, asta pentru ca nu vreau sa slabesc prea mult, nu de alta, dar nu am de unde;)) Planul acesta il am de la un nutritionist foarte recunoscut aici in Anglia si retetele le combin in functie de ce gasesc pe net sau prin carti, ori inventii proprii:) Dar am sa tin cont si de ce ai spus, mersi!

    ReplyDelete
  3. ma bucur ca mi-ai raspuns la modul politicos si nu ofensator! nu-mi plac dietele dar sunt pentru mancare sanatoasa. dupa cum vezi mai toate blogurile abunda de aceleasi retete, dar nu sunt bloguri cu mancaruri sanatoase, pentru un stil de viata sanatos.

    Asa e, eu am scris pentru cine vrea sa slabeasca, insa cei care nu vor pot consuma si carbohidrati si fructe dulci.

    Poate stii combinati de legume cu carbohidrati care nu ingreuneaza digestia, si tare mult mi-ar placea sa le stiu si sa le consum. Io acum sunt inca la slabit, e nevoie mare :))))

    Dar sa stii ca mananc paste cu chilli si sos de rosii, sau pui cu rosii, ardei si ceapa fara ulei, sau pui cu smantana si marar, tot fara ulei, si sunt foarte gustoase.

    Mira

    ReplyDelete
  4. Eu incerc sa gatesc cat se poate de sanatos cu un sot care stramba din nas daca nu gaseste pe masa mancare romaneasca;)) am avut asa o rezolutie pe anul acesta sa imi schimb stilul de viata in ceea ce priveste hrana de zi cu zi, de aceea am inceput cu acest plan pentru 7 zile, urmand sa il mentin cat de cat pe parcurs.
    Nu mai spune de pui si paste ca ma urc pe pereti;))) mai ales ca azi am taiat o prajitura facuta sambata si nu am avut cum sa gust din ea, desi e preferata mea.. parca toate mancarurile sunt mai apetisante decat salatele mele;)) dar incerc sa ma mentin tare pe pozitii, sper sa imi iasa;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca renunti la zahar, iti va fi usor! (e ceva legat de pancreas-insulina)

      Nu e asa de greu:D Incearca prajituri cu miere bio, chiar si cozonacul e nemaipomenit cu miere bio . :D

      Mira

      Delete
    2. E greu, tare greu:)) dar ador mierea, buna idee;) mersi!

      Delete
  5. Elena, dieta ta arata minunat - exact cum ar trebui sa arate planul de nutritie de zi cu zi pentru o alimentatie sanatoasa, pentru ca include toti nutrientii necesari. Eu as manca asa in fiecare zi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, azi noapte se ducea o batalie in mine, e foarte greu sa treci de la o dieta "plina cu de toate", la una destul de saraca in optiuni, mai ales ca eu nu mancam niciodata fructe si iaurt, acum trebuie sa o duc tot asa;)) dar orice invat are si dezvat;)

      Delete
  6. Savuros!

    Si care sunt toxinele de care scapam asa?

    ReplyDelete
  7. Uite aici un articol care sper sa ajute cu explicatii:)
    http://sanatate.bzi.ro/cum-eliminam-toxinele-din-corp-ce-trebuie-sa-stim-despre-detoxifiere-18436

    ReplyDelete
  8. de ce nu meri la masterchef romania? sigur o sa castigi:P

    ReplyDelete
  9. Lena, draga noastra, tot talentata, inovativa si darnica, asa cum te stim cu totii!
    Foarte buna instructiunea gastronomica de mai sus, plus ca daca mai face omul si ceva exercitii fizice, rezultatele pot fi chiar superbe :)
    Eu am doborat cateva kilograme si imi convine :)
    ...aveam si de unde si chiar daca nu prea aveam, ma riscam o singura etapa, ca sa cercetez pe viu efectele. Feeling good si mai vreau!
    Mult succes in toate, moving forward si odata-si-odata tot mergem sa ne delectam cu niste sea-food, best of the best ;)

    Veronica (NL)

    ReplyDelete